let’s twix again…

eagle eye   imi place batonul twix. pe bune ca da. si uitandu-mă la ultimele campanii pentru acest produs, mă întreb: oare celor de la TBWA/MERLIN chiar nu le place? sau le place atât de mult, încât vor să-l ţină numai pentru ei? pentru că ultimele 2 campanii sunt total paralele cu produsul şi nu’l servesc pe acesta în nici un fel.  Mă întreb, totodată, dacă, în urma acestor campanii vânzările twix-ului au crescut… nu ştiu şi probabil, nici nu voi afla.

     Să încep cu ce mi-a plăcut…Aspectul uşor vechi al printurilor şi imaginea parcă desprinsă din paginile comics’urilor de acum 30 de ani. Era ceva nou pentru capitala noastră asaltată de culori ţipătoare şi litere de o şchioapă. Şi am citit odată, de două ori, de nouă ori printul (că deh, autobuzele vin greu…) şi tot nu am înţeles ce şi cum şi care e legătura cu twix-ul. Am citit textele, le-am şi reţinut, la cât de stupide sunt, însă ideea printurilor în sine, de campanie nici nu mai vorbesc, nu se lăsa ghicită. Şi asta nu este o laudă la adresa agenţiei de publicitate. De acord că nu trebuie să dai ideea mură în gură şi să faci consumatorii să se gândească la reclamă, dar printurile nu au fost gândite pentru meditaţie, asta e clar şi, deci, nu e bine când apare cel puţin un consumator care nu pricepe o boabă.

Să o luăm cu începutul…     un fel de “a fost odată ca niciodată”…

     ce au încercat din nou cei de la TBWA a fost să intre în pielea consumatorilor şi participanţilor la concursul twix (da, e din nou vorba de concurs…de unde reiese? întrebaţi-i pe ei!) şi să publice nişte printuri (spoturi nu am văzut şi sincer, sper să nici nu fie) din acest punct de vedere. Hai să vă lămuresc. Pentru a participa la concursul “Twix Superheroes” trebuie să faci un filmuleţ în care, după ce mănânci twix ai super-puteri (super-puteri lăsate la alegerea fiecăruia…sigur o să apară şi prostii printre ele…), iar printurile, cum uşor ne dăm acum seama se referă la super-puterile căpătate în urma consumului de twix.

     da’ de unde era să ştim?

   

prima înghiţitură   

     eagle eyePrima gustare şi primul print care mi-a rămas în gât.

     Cum adică “Nimic nu scapă privirii lui de vultur. Nici măcar un twix”? Şi care-i legătura cu vestiarul fetelor? Adică, ce înţeleg eu la prima citire (şi la următoarele, de fapt…), este că băiatul ăla atârnat de geam caută un twix şi nu încearcă să vadă fetele schimbându-se. Să fim serioşi! 

Tot la fel ne explică şi textul din josul printului: “poate vedea prin sticlă până la distanţe considerabile. […] Prin vitrina unui magazin poate vedea cu exactitate unde se află batoanele twix”…OK şi totuşi…vestiarul? acolo îşi face băiatul ăsta cumpărăturile sau cum? (şi dacă da, urât mesaj)

…a doua gură…speed dial

     Printul “speed dial girl” pare destinat unui alt tip de companie, nu una alimentară, iar textul din josul acestuia vine doar să ne convingă de acest lucru. “Se poate face auzită de la distanţe uriaşe.  Când organizează o petrecere nu lipseşte nimeni. Iar când mănâncă un twix, are tendinţa să îl ducă la ureche”…haaa? care este legătura cu twixul? în afara faptului că e prezent în text…Dacă nu aş fi verificat de 2-3 ori, aş fi putut jura că TBWA face reclamă ascunsă unui alt client, de telefonie mobilă sau producător de telefoane, însă, agenţia nu deţine un astfel de client… şi atunci?

     din punct de vedere vizual, ce doare este falsitatea exagerată a printului şi a fetei din prim plan..ce cred au e că au vrut să creeze o tipologie a fetei de bani gata, pusă tot timpul pe distracţie. Însă din  poziţia total nenaturală a fetei (coloana vertebrală răsucită, telefonul ţinut astfel încât să nu acopere gura, deci departe de aceasta, talmeş-balmeşul de stiluri de pe ea) şi din text “Se poate face auzită de la distanţe uriaşe” le-a ieşit o monica columbeanu (scuzaţi cacofonia, dar nu e vina mea emoticon ;)) )… şi super-puterea care e? gura mare şi zgomotoasă, mobilul sau semnalul puternic? /:)

digestia…

    take a look at the next one…meteor boy

     ce e cu toate mâinile şi picioarele în aer (chiar şi din partea celor de pe chaise-long-uri), înainte ca “bomba – umană” să atingă apa? iar textul…pe bune, textul? “poate cădea în apă de la înălţimi impresionante de peste 1,50 metri. Intervine în forţă la petreceri, unde face valuri. Când are un twix în mână e de neoprit”. Bun, şi? super-puterea unde e? oricine cade în apă de la 1,5 metri, de pe trambulină, orice poate cădea în apă chiar şi de la înălţimi mai impresionante decât aceasta… iar “neoprirea” sa când are un twix în mână sună a reclamă la laxativ (încă odată, scuze pentru cacofonie).

Comments
  1. Super-Twixeritza says:

    In primul rand doresc sa-ti multumesc pentru review-ul amplu asupra campaniei. Chiar daca n-ai inteles si/sau nu-ti place, faptul ca ai depus un asemenea efort sa cauti printurile si sa comentezi atat de amplu pe marginea campaniei si a fiecarei executii (btw, ti-a scapat una) imi dovedeste ca aceasta campanie te-a intrigat. Inca o data, multumesc.
    In privinta rezultatelor ei, am doua vesti (cum le vei lua, e treaba ta):
    1. Twix se vinde in draci. Nu pot sa-ti dau cifre, dar e “sky-rocket”.
    2. Aceasta campanie este considerata foarte buna de catre TBWA\Chiat\Day (aia care au mai multe premii de creatie si eficienta decat Imelda Marcos pantofi) si data drept exemplu de “best practice” tuturor birourilor TBWA\ din aceasta lume.
    Super-Twixeritza

  2. tzushk says:

    nu mă mir că twix-ul se vinde. la cât de bun e. ştiu că pagina nu e completă şi vroiam să o completez cu poate, cel mai bun din cele 4 printuri 🙂 (părerea mea)
    cât despre calificativele campaniei, ok, dacă zici tu :), cam ăsta este punctul meu de vedere, supus schimbării if proved wrong şi cu argumente destule.

  3. Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s