una te ridica alta te coboara :)

Posted: August 6, 2007 in aberatii, cu gura pana la urechi, media si ad, reclame

     sunt unele reclame pe langa care trecem nepasatori, altele care ne fac sa radem, altele care ne trag de maneca si ne dau o tema de gandire, chiar si pentru 1 minut sau 2, iar altele care ne uimesc prin stupiditate, lipsa de logica si de idei. In minte acum, si, deci, si in articolul ce urmeaza, am 2 reclame; una se incadreaza in ultima categorie, iar cealalta in categoria “citeste si mori!” (la propriu!).

      dar sa o luam in ordine…sau nu! 😛

      reclamele la asigurari de prin romania nu exceleaza, in general cu nimic. Fete vesele, cu zambete lipite cu scotch, cu texte bune sau rele, dar care nu impresioneaza, nu atrag cu nimic (in cazul asigurarilor de viata) sau mini-scenarii credibile (mini-accidente, in general, urmate de luatul cu mainile de cap al cate unuia…), facute stupide si insipide de catre toata echipa de filmare, de la femeia de serviciu si pana la regizor, etc, etc, etc. Dar sa trecem la oile noastre…. Reclama de care vreau sa vorbesc este una care nu cred ca poate trece neobservata. In primul rand, dimensiunile considerabile ale printului, in al doilea rand, culoarea, iar in al treilea rand, TEXTUL! De fiecare data cand vad printul ma gandesc la bietii pensionari, care probabil ca, de fiecare data cand il citesc, au impresia ca fac atac de cord. Si hai sa elucidam misterul…… (sunet de tobe in crescendo….) este vorba de printul pentru asigurarile de viata, pensiile, sau ceva in gen (nu mai conteaza) de la AVIVA. Textul, compus din 2 fraze, este de-a dreptul morbid. “Reclama asta va mai fii maine aici. Dar tu?” (poate textul nu este 100% corect).

     OK, they got a point, da’ nu trebuie sa sperii lumea, sa provoci infarct si lacrimi babelor pe strada si nici …. Publicitarul care a conceput sloganul, clar, are mult sange rece. Sange rece si umor negru. Ideea nu este, de altfel, foarte proasta. Trage un semnal de alarma, mai ales intr-o tara in care asigurarile de viata sunt privite ca modalitate de inselare, insa mesajul mi se pare prea radical pentru o Romanie care abia acum deschide ochii catre pensii oleaca mai mari si catre speranta intr-o batranete mai buna. Nu inteleg pe deplin…adica, ei, cei de la AVIVA vor sa atraga clienti sau sa ii determine sa faca cozi la biserici pentru spovedanie? (btw, era o buna reclama pentru biserica ortodoxa, nu ca cea cu biblia….dar despre asta altadata!). Putini stiu ce este de fapt AVIVA, iar faptul ca undeva in josul printului scrie AVIVA: pensii – asigurari – bla-bla, nu mai este observat dupa mesajul socant al printului. Ar trebui stat un pic la masa cu lumea si explicat de la A la Z cine este compania, ce vrea, ce face si apoi care-i faza cu “unde vei fii poimaine?”. Mi se paruse mai onorabil printul cu “Oare tu vei imbatrani vreodata?”; adica, chiar daca, tot asa, lumea habar n-avea exact la ce se refera, insa the side efect ar fi putut fii o mai mare intelegere acordata batranilor… Anyway, ce-i mult nu-i bun….

     trecem de la print la tv, unde, ieri, in decurs de maxim o ora, mi-a fost dat sa vad de doua ori un spot absolut care sfideaza toate regulile de bun simt. O idee proasta, grosolana, cu o realizare “cheap – shity”, cu montaj de 2 lei, la propriu (reclama are cred 20 de secunde, si ca sa o prelungeasca inca putin, la un moment dat, intra in reverse….. 😮 ), cu niste mixaje ingrozitoare, si lista poate continua la nesfarsit.

     Spotul incepe cu o pereche jumatate de picioare filmate pe sub masa, care au pantalonii in vine (este vorba de perechi de picioare masculine) si cu picioarele mesei care se vad ridicandu-se. Cadrul 2 ne prezinta o mana de barbati in jurul unei mese, barbati care trec (clar!) prin “middle-life crisis” si care dau din maini ca trenuletul (va amintiti cum face locomotiva? 😛 ). Masa este in continuare in miscare…. Intrebarea care se naste este “ok, masa se misca iar astia au mainile in aer?”. Sa revenim la primul cadru…. si sa ne aducem aminte de pantalonii in vine….AHA! probabil ca daca va zic ca pe masa se afla intinsa o domnisoara cu un zambet de proasta, o sa va prindeti exact de ce fel de forta beneficiaza voinicii nostri libidinosi (imi cer scuze pentru cuvant, dar dupa 2 vizionari ale reclamei, asta e concluzia finala). An the winner ( cu dublu sens…. ;;) ) iiiiiiiiiiiiiiis…….. Maraton, un fel de Viagra autohton, banuiesc (nu am de unde sa stiu, nu folosesc si nici nu planuiesc 😛 ). Nu stiu daca vanzarile vor creste dupa vizionarea reclamei, insa hohotele de ras intr-o zi clar se afla in urcare. Macar atat!

Advertisements
Comments
  1. cred ca in fiecare zi vad reclama aia la tv .. si culmea ma uramreste si pe strada .. 8-| ..

  2. k i t t e n says:

    intrebarea mea este: oare de ce in tot ce facem trebuie (ca vrem noi sau ca asa spune societatea) sa tinem cont de etica, dar referitor la publicitate nu exista un cod de etica? adica, bun, toti suntem consumatori, dar nu imi jigni inteligenta si stilul de viata si nu ma santaja sau ameninta cu moartea! sau nu incerca sa-mi creezi nevoi false.

  3. tzushk says:

    nici un produs, nici celalat nu sunt nevoi false (asigurarile pentru ca sunt mai mult decat utile, celalalt pentru ca deh!, dupa o varsta….:p), insa intr-adevar, cel putin in cazul reclamei la Maraton, codul etic si al bunului simt sunt mirifice, dar lipsesc cu desavarsire…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s