când publicitarii o iau razna…

Posted: April 7, 2007 in media si ad, reclame

     prima oară am vazut printul campaniei într-un 24 fun…Am râs, deşi mă aflam în autobuz… am râs şi nu doar atât. Mi s-a părut convingător, ironic, simplu din punct de vedere vizual şi, totusi, nedemoralizator. Vorbesc despre printul celor de la Leo Burnett realizat pentru Olimpiadele Comunicării. Un mesaj clar şi unul subliminal la fel de puternic (“dovedeşte-creion leo burnettne că meriţi să fii aici şi să treci mai departe!”), o imagine la fel de puternică şi, totuşi, simplă… un print genial!

     acum regret că am vazut toată campania (cele 2 spoturi şi printul nr 2), pentru că, după umila mea părere, se afla exact la polul opus…

     Printul cu nr.2 (în ordinea în care le-am văzut eu) “paharul”, nu excelează cu nimic, mi s-ar fi părut mai expresiv, un pahar spart de la mijloc, ca şi când ar fi pocnit în şi de mâna cuiva, nu ca şi când cineva ar fi luat o gură din el. oricum ideea e bună şi realizarea ok.

    Spoturile denotă lipsa de timp în care au fost pahar leo burnettfăcute, neinspirate şi duc ideea până în punctul în care ai impresia că vor să facă din Olimpiadele Comunicării un concurs cu circuit închis…foarte închis. Spotul cu mielul… dacă au vrut să şocheze, atunci şi-au atins scopul. M-am uitat la el de 4 ori până acum şi tot îngrozitor mi se pare… reclama de care s-au luat întradevăr era un pic stupidă, un pic mai mult, recunosc; dar primul lucru pe care ar fii trebuit să-l aibă în vizor este că o pasăre congelată, deja aranjată pentru comerţ este mult mai obişnuită ca poză şi mult mai puţin şocantă decât cadavrul unui miel întreg, jupuit aruncat de trotuar. Al doilea lucru este sunetul şi imaginea destul de proaste (nu zic, imaginea… s-ar putea să fie şi vorba de compresia pentru youtube), dar sunetul este atât de “film românesc”..(fără nici un atac, pur şi simplu ţine şi de fonduri, de microfoane…)…Locaţia prost aleasă… nu este nici locul de desfăşurare al Olimpiadelor, câmpul vizual este şters, mărginit de două “ziduri”. Iar Naumovici mi se pare o figură mult prea publică pentru a mai da veridicitate unui astfel de spot. Da! spoturile de la Altex cu el sunt grozave, iar el face toţi banii, însă, după, l-am vazut în atâtea emisiuni de la tv, comentând, încât nu mi se mai pare potrivit în spoturi. Chiar nici în rol propriu.

     Vine rândul spotului 2 “Hanoracu’ “, spot filmat la piaţă, cu audienţă şi lipsă de talent. În primul rând, planul 2 al clipului este tot timpul ocupat de cel puţin un ţăran (vânzător, adică) – spectator, care probabil că s-a abţinut din răsputeri să nu îşi salute rudele în cameră şi să “facă cu mâna”… Aici, cele 2 planuri sunt atât de distincte: actori (care joacă fără cea mai mică convingere; măcar lui Naumovici nu-i pot reproşa acest lucru…crede în mielul său 😛 ) şi spectatori (“bună mama!”) încât impresia de neverosimil şi de filmare amatoricească pune stăpânire pe clip. Sunetul este la fel de slab, poate totuşi, este vorba doar de compresia youtube…nu ştiu. Iar reclama de la care au pornit spotul, nu doar că este tot a lui Leo Burnett (dublă reclamă? 😕 ), dar mie, şi cred că nu sunt singura de această părere, spotul original mi s-a părut bun, spre foarte bun. Aşa că logica alegerii “subiectului” îmi scapă…

     Ideea e că în jurul unei astfel de idei (“protejează sănătatea mintală a juriului”), bune de altfel, nu trebuiau construite, la repezeală, spoturi, doar pentru a avea o campanie.

     În spatele printurilor se află o minte brici şi o idee dezvoltată multi-lateral; păcat că acest lucru se pierde pe parcurs.
     P.S. nici nu o să încep să vorbesc de spotul radio, este inutil!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s