ale noastre’s mai “Q” mot

Posted: March 13, 2007 in media si ad, reclame

q :P      A apărut de ceva timp în oraş un print ridicol, care nu spune nimic… nu ştiu de ce mă mir, nu e singurul! însă printul cu pricina se vrea reclamă pentru o revistă de “vedete şi lifestyle”. Voi reveni asupra idei printului după o mică paranteză. Revista Q Magazine (powered ( 😀 ) by Floriana Jucan) se vrea varianta autohtonă a revistei britanice. Primul lucru care sare în ochi în momentul în care le compari este faptul că originala Q Magazine se ocupă de muzică şi “entertainment”, pe când cea “powered by” ( 😀 ) Floriana Jucan este una de vedete si “lifestyle” (să îi spună simplu, de stil, nu mergea?); în traducere liberă, de bârfe şi scandal, aşa cum ne-a obişnuit mass media românească.

Revenind asupra ideii spotului (da! există şi un spot! 😛 ) şi a printului, cred că acestea au fost create după modelul domnului Sergiu Nicolaescu. Aşa cum dumnealui în filmele sale este nu doar regizor, ci şi producător, scenarist, actor principal, secundar, şi tot ce se mai poate…, aşa şi prima ediţie (şi inclusiv, copertă) a acestei noi reviste este made by, for and with the help of…… (drums, please!) the one and onlyyyyy…….Floriana Jucan!!!! (aplauze frenetice!!!!). Nici nu ştiam cine este această doamnă (bănuielile mele că ar fi cea de pe copertă s-au adeverit…) şi am dat un gugăl sărci…este jurnalist şi se pare că a mai scris sau încă scrie (iertaţi-mi ignoranţa) pentru revista Tango.

Printul cu pricina o are în prim (şi singur) plan pe doamna Jucan, care ţine în palmă un mare Q, auriu-murdar. Din câte îmi amintesc de pe tarabe, cam aşa arată şi revista. Ce nu-i ok la el (respectiv ea – coperta)?

  1. atâta timp cât peste tot scrie numele doamnei Jucan, de ce tot dumneaei trebuie să se regăsească pe copertă? Coperta unei reviste este cartereal Qa ei de vizită. Îţi place coperta – o cumperi; nu – nu! Mai ales că pentru a intra pe o piaţă deja “ocupată” de Elle, Cosmopolitan, Unica şi alte reviste de acest gen, ai nevoie de acel “ceva” care să facă cititoarele să privească revista cu interes. Nici vorba de aşa ceva aici!
  2. Contrastul roşu – auriu nu se potriveşte cu fondul alb (nu arată deloc a revistă glossy). Ce-i drept, nici contrastul în sine nu e foarte reuşit; iar dacă tot susţine că este varinata autohtonă a publicaţiei britanice, ar fi putut măcar să folosească culorile revistei de origine (roşu cu alb).
  3. Sloganul revistei şi campaniei este stupid, atâta timp cât revista de abia a publicat primul număr. “O revistă pe care o iubeşti” (şi atât!) ar fi fost un slogan tipic pentru piaţa românească; nu ar fi ajutat mult la imaginea revistei, însă nici nu i-ar fi dăunat în mod special; însă adăugarea în paranteză a continuării “sau de care te temi” mă face să pufnesc în râs. De ce?, vă întrebaţi…răspunsul e simplu: pentru că la noi, nici o revistă (nici chiar cosmopolitan) nu a ajuns un fel de biblie a modei şi a femeilor în general; pentru că la noi vedetele adevărate autohtone încă nu există în sensul în care să poată impune stiluri, trenduri, să poată fi denumite fashion-icon-uri. Iar pentru o revistă aflată la primul număr, fără o campanie solidă anterioară, fără „antecedente” în afară, o astfel de afirmaţie „decisivă” este pur şi simplu ridicolă. Iar dacă tot ne ameninţă, a uitat de punctuaţie 😛
  4. nu pricep folosirea fontului. DOAMNE!!! De ce tocmai „comic sans serif”??? nu orice font este potrivit pentru printuri, iar acesta cu atât mai puţin cu cât nici măcar revistele desenate (comic books 😉 ) nu-l utilizează. Ca să nu mai zic de faptul că, pe lîngă acesta, în print mai sunt cel puţin 2 fonturi (fără a pune la socoteala marele Q) şi vreo 4 sau chiar 5 dimensiuni diferite + trecerea de la bold la regular, la italic si la italic – bold…o varză mare!

Ar mai fi multe de spus, despre stilist, amplasarea literelor, lumină, machiaj, însă’mi e să nu par prea vehementă. În loc de concluzie mai am o singură întrebare…

POWERED BY????? =))))

Advertisements
Comments
  1. Andreina says:

    Desi o admir pe Floriana, acum ca am citit aceste mici neajunsuri indicate de tine… iti dau dreptate…. prezentarea lasa putin de dorit.
    Hai insa sa-i acordam circumstante atenuante… este la inceput de drum (desi primul numar ar trebui sa fie cel mai bun, zic unii :-)).

  2. tzushk says:

    am vazut numarul 2 (sau mai bine zis, coperta) si lucrurile par totusi sa se indrepte, incet-incet, intr-o directie buna, deci, poate ca ii voi acorda circumstante atenunate.
    totusi, dtp-istul ar trebui sa verifice de 2 ori coperta inainte de trimiterea revistei spre tipar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s