twix…

Posted: February 13, 2007 in media si ad

     prin multitudinea de reclame care fac cu ochiul destul de stramb catre noi, privitorii, una parca iese din multime…

     cin’ sa fie? cin’ sa fie? campania publicitara pentru batonul Twix, conceputa de agentia TBWA \ MERLIN…

     fara sens, fara logica nici la prima, nici la a doua, …..nici la a n-a vizionare, intreaga campanie intra in categoria reclamelor facute fara cap sau coada. Nu spune nimic, nu vorbeste despre produs si nici macar despre concursul pe care MASTERFOODS l-a creat special pentru batonul in cauza.

twix grup     Printurile nu ies de loc din anonimat intr-un oras si asa mult prea plin de astfel de forme de exprimare a creativitatii, in care cei mai multi dintre noi se uita la aceste “reclame” ca la televizor, pe post de metoda de relaxare, fara sa proceseze pe deplin mesajul. Am citit undeva, la un moment dat, ca uitatul la televizor este activitatea pentru care creierul este cel mai putin folosit..:)), metoda de relaxare.

     Spoturile TV nu am avut placerea de a le privi de mai mult de 2 ori (nu fiecare, slava domnului), insa nici astea nu m-au impresionat… Nu gasesc folosirea identica a spotului in print sau invers o strategie de campanie f buna, depinde si de campanie, ce-i drept, de mesaj si de cat de strong este impactul (nu pot sa nu ma gandesc la acel copil teribil si al lui “zapp on-line” care ni se intiparise tuturor in minte inevitabil si ireversibil).

    Si totusi, continui sa ma intreb, care a fost ideea din spatele reclamelor?? ce au vrut sa transmita acesti publicitari si cum de nu si-au dat seama ca nu au reusit inainte de a da spre publicare/transmitere opera lor. Iarasi revine obsedanta intrebarea (ca la fiecare reclama inutila sau stupida pe care o vad), cum de accepta clientul, firma al carui nume totusi se va lega direct de campanie / spot / print, o astfel de reclama? de ce in Romania publicitatea (sau advertisingul, ca sa fiu mai precisa…) este tratata ca o matusa vitrega a produsului, ca pe un lucru aproape inutil cu care umplem doar spatiile TV sau radio dintre filme si alte programe? Cum de tocmai clientul, tocmai acel care plateste pentru acest serviciu, accepta (sau sugereaza, uneori) o reclama inutila, lipsita de sens si de impact?

     Iar acum, cireasa de pe tort…dupa cum ziceam, campania se leaga de un concurs. Deci, mesajul pe care incearca sa-l twix parachute

transmita este acela ca TWIX are un concurs in care cine vrea, cine poate, trimite o fotografie cat mai originala cu “coarne”, adica semnul acela dedicat Twix-ului, cu cele 2 degete (acelasi semn ca semnul pacii…) si poate primi marele premiu……(tobe in crescendo..)…..”un superb trofeu de cerb, numai bun de pus la vedere în camera ta.”…:-o

     Ok, eu acum ma retrag in tacere si va las sa rumegati cele scrise mai sus…:)

Advertisements
Comments
  1. Stefan Stroe says:

    Foarte adevarat.
    Iti recomand sa savurezi polemica mea si a unei parti a vizitatorilor de pe blogul meu cu autorii reclamei… http://www.stefanstroe.ro/2007/02/21/twix-in-romania-cand-nimeni-nu-intelege-nimic/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s